Divan şiirleri

February 25, 2010 § Leave a comment


Teke Tek programında İskender Pala’nın konuşmasını dinledikten sonra, kendi içimde başladı isyan. Geçen hafta ben değil miydim, Shakespeare’nin On İkinci Gece oyununu izledikten sonra, ona bir daha hayran kalan, gece saat dörte kadar oyunun sözlerini bir daha gözden geçirip, hakkındaki yorumları okuyup, kendimi tutamayıp iki kelam da ben yorum edeyim diyen. Aşk‘ı okuduktan sonra artan Mevlana’yı ve divan şiirini daha iyi anlamak için hissettiğim boşluğumun derinliğinde boğulmak istemedim…

İskender Pala da tam bundan söz ediyordu…Neden Fuzuli, Shakespeare kadar hürmet görmez, diye. Fuzuli’nin dilinin bize yabancılığı kadar, Shakespeare’nin dilinin de kendi halkına yabancılığı malumumuz. Programda, Shakespeare’in oyunlarının ilkokullar, ortaokullar için hazırlanmış versiyonlarında bahsettiler. Şiir için bunu yapmak o kadar riskli ve zor bir iş, ben altına elime koyamam maalesef. Ama o içimi kemiren şey, ‘o zaman kelimelerin anlaşılabilirliğini artır’ demeye başladı.

Ne uzmanım, ne de şair. Ama gönül bu başlamak istedi bir yerden. Facabook’ta bir şiir sayfası açtım. Her gün bir divan şiiri hazırlayıp koyma kararı aldım. Beyitlerin uzunluğu ve derinliği, okunabilirliliklerini azaltacağını fark ettim bugün. Her güne sadece bir beyiti güzelce anlayıp yorumlasak, böyle özümsesek daha kararında bir amaç olur değil mi? Hani sizin de katkınız olmadan olmaz dedim, olur da yolunuz düşer, vaktiniz olur, bir beyiti anladığınız/anlatabildiğiniz şekilde paylaşırsanız çok sevinirim. Her türlü öneri ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler….

Tagged: , , ,

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Divan şiirleri at Nar Bereketi.

meta

